Tuesday 18 October 2011

part 2 : cintaku mungkin bukan untuk mu...

Sedang aku bersantai di taman mini milik ibuku sementara menantikan kehadiran kekasih hati iaitu Danish, seorang posman datang untuk menghantar surat. Aku bergegas berlari ke arahnya. Tanpa berlengah pemuda itu terus menyerahkan sepucuk surat kepada ku lalu beredar pergi. Aku kembali mengambil tempat asal ku. Aku membuka surat itu dengan kadar segera untuk mengetahui apa yang terkandung dalam surat tersebut. Rupa-rupanya, surat yang aku terima itu merupakan suatu kad jemputan daripada rakanku, Farish Taufik yang akan mengadakan satu majlis makan malam yang amat istimewa khas untuk rakan-rakan dan aku menjadi tetamu istimewanya pada malam itu. Sungguh terharu rasanya apabila namaku tertera di dalam kad jemputan itu. Bukan sebagai nama tetamu jemputan tetapi sebagai insan istimewa kepada jejaka yang bernama Farish Taufik. Sedang asyik aku meneliti kad jemputan itu, tiba-tiba aku dikejutkan dengan bunyi hon kereta yang cukup kuat milik Danish. Danish melambaikan tangannya ke arahku. Menurut pada perancangan , sebenarnya pada petang itu kami akan pergi menonton movie ‘REAL STEEL’ dan sambil itu pergi membeli belah. Ketelanjuran aku menerima kad jemputan sekatika tadi, lalu aku pun mempelawa Danish untuk pergi menemaniku pada malam tersebut. Danish pun menerima pelawaan ku.Lalu setelah selesai menonton movie, kami akan pergi memcari baju yang sesuai untuk di pakai pada malam majlis itu.

Detik yang amat di tunggu-tunggukan oleh Farish Taufik iaitu malam majlis yang telah dia akankan di mana pada malam itu dia akan mengumumkan suatu perkara yang bakal memeranjatkan para tetamu termasuk diriku. Tepat pada jam 8 malam, para tetamu sudah mula memenuhi perkarangan kawasan majlis tersebut. Farish mengadakan majlis tersebut bukan di tempat yang merah, sebaliknya dia mengadakan di tepi pantai . Tujuannya, dia mahukan para tetamu dan diriku merasai kehangatan angin pada waktu malam sambil menghirup udara segar yang barangkali sukar untuk mereka semua menikmatinya.

 Saat-saat yang di nanti-nantikan apabila kaki ku menjejaki kawasan di mana majlis itu di adakan, aku berasa amat terkejut dan terharu sekali kerana…….



"nantikan sambungannya"




6 comments:

  1. bes2...aku tnggu tau..jgn x smbg hehehe

    ReplyDelete
  2. OK,, HAHAAA,, nmpk nya kaw da jd pembace cerpen setia ku yerr,,

    ReplyDelete
  3. ye larr..huhu
    dah bt kew smbgan yg nie??? nnti bgtau ekk...hehehe

    ReplyDelete
  4. aku da wat skit,, tp lum edit lg,, sok luse law smpat aku update smbgn nye,, okey,,
    wat2 bersabar yerr

    ReplyDelete
  5. WEyH aq da bca CEPAT ! ckit wat smbOngan dye..hehehee

    ReplyDelete
  6. smbgn nye aku da wat la,,
    ngok la yg part 3.. 2 smbgn nye ..
    ni msti maen ngok je,, tp xbce,,
    ishhhh2

    ReplyDelete